Rozmowa z dekoratorką ślubną to pierwszy krok do stworzenia magicznej oprawy Waszego wielkiego dnia. Warto się do niego odpowiednio przygotować. Im więcej informacji będziecie mieć na starcie, tym łatwiej stworzymy dekoracje, które idealnie oddadzą Wasz styl i charakter wesela. Jak się przygotować? Oto kilka kluczowych kroków!
Określcie swoją wizję i styl wesela
Nie musicie mieć gotowego projektu dekoracji, ale dobrze jest określić ogólną estetykę, która Wam się podoba. Pomyślcie, jakie klimaty do Was przemawiają – czy marzycie o romantycznym boho z naturalnymi kwiatami, eleganckim glamour z kryształami i złotymi akcentami, a może rustykalnym klimacie pełnym drewna i zieleni?
Jak się przygotować?
- Przejrzyjcie Pinteresta, Instagram i portale ślubne – zapisujcie zdjęcia dekoracji, które Was inspirują.
- Sprawdźcie wystrój Waszej sali weselnej – niektóre wnętrza mają już mocny charakter, który warto uwzględnić w dekoracjach.
- Zastanówcie się czy chcecie mieć motyw przewodni – może on nawiązywać do Waszych pasji lub ulubionych miejsc.
Ustalcie wstępny budżet na dekoracje
Często Pary Młode wzbraniają się przed podaniem budżetu na dekoracje, w obawie o nieuczciwe zachowania usługodawców ślubnych. Ta informacja jest jednak niezbędna do oszacowania czy jesteśmy w stanie w 100% spełnić wizję Pary Młodej, a jeśli nie, to gdzie możemy szukać oszczędności, tak aby osiągnąć najlepszy efekt.
Dla przykładu:
Jeśli po wstępnej wycenie dekoratorka wie, że Para Młoda jest w stanie przeznaczyć na dekoracje jeszcze 500 zł, mogę zaproponować, co warto przemyśleć, np:
- Wymiana obrusów na pasujące do kolorystyki wesela.
- Wypożyczenie podtalerzy, które podkreślą charakter dekoracji.
- Wypożyczenie białego dywanu na ceremonię, o którym marzy Para Młoda.
Czy to oznacza, że podany pierwotnie budżet nie ulegnie już zmianie? Oczywiście że nie! Wszystko co dostajecie w ofercie jest tylko propozycją, a decyzja o tym co chcielibyście uwzględnić w dekoracjach należy wyłącznie do Was.
Przygotujcie najważniejsze informacje o Waszej uroczystości
Aby dekoratorka mogła stworzyć dla Was wstępną ofertę, będzie potrzebowała kilku podstawowych informacji. Warto je wcześniej przygotować, aby rozmowa przebiegła sprawnie i bez niedomówień.
Jakie informacje warto mieć pod ręką?
- Data ślubu – pozwoli sprawdzić dostępność terminów.
- Lokalizacja wesela – każda sala ma inną przestrzeń, oświetlenie i wymagania techniczne.
- Liczba gości – wpływa na ilość dekorowanych stołów i przestrzeni.
- Miejsce ceremonii – jeśli planujecie dekorację kościoła, USC lub ceremonii plenerowej, warto o tym wspomnieć.
- Kolory przewodnie – czy macie już określone barwy wesela, czy potrzebujecie pomocy w ich wyborze?
- Ulubione kwiaty i dekoracje must-have – jeśli są elementy, które koniecznie chcecie uwzględnić, warto o nich wspomnieć.
Określcie swoje priorytety – co jest dla Was najważniejsze?
Każda Para Młoda ma inne oczekiwania co do dekoracji. Dla jednych kluczowa będzie zachwycająca ścianka za Parą Młodą, dla innych spektakularna dekoracja sufitu, a dla jeszcze innych – bogato zdobione stoły. Określenie priorytetów pomoże w dopasowaniu dekoracji do Waszego budżetu.
Na co zwrócić uwagę?
- Dekoracja sali – ścianka za Parą Młodą, girlandy świetlne, kompozycje na stoły, dekoracje sufitowe.
- Dekoracja ceremonii – łuk ślubny, kwiaty przy alei, dekoracje krzeseł dla Pary Młodej.
- Oświetlenie – świece, lampiony, girlandy świetlne, neony.
- Florystyka – bukiety, butonierki, dekoracje kwiatowe na stoły i inne elementy.
- Dodatkowe dekoracje – strefa chillout, fotościanka, tablica powitalna, numerki na stoły.
Przygotujcie pytania do dekoratorki
Nie bójcie się pytać! Rozmowa z dekoratorką to moment, w którym możecie rozwiać wszelkie wątpliwości i dowiedzieć się, jak wygląda współpraca. Jeśli coś nie jest dla Was jasne – śmiało pytajcie, w końcu to Wasz wielki dzień!
Jakie pytania warto zadać dekoratorce?
- Jak wygląda proces współpracy – od pierwszej rozmowy po montaż dekoracji?
- Czy jest możliwość wypożyczenie dekoracji z firmy zewnętrznej?
- Jakie kwiaty będą najlepsze na wybraną porę roku?
- Czy dekoratorka oferuje również demontaż dekoracji po weselu?
- Czy można zobaczyć przykładowe realizacje lub referencje od innych Par Młodych?
Bądźcie otwarci na propozycje i kreatywne rozwiązania
Dekoratorka ma doświadczenie i doskonale wie, jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej w danej przestrzeni i budżecie. Może się okazać, że zaproponuje Wam coś, o czym wcześniej nie pomyśleliście, a co będzie wyglądało spektakularnie!
Dlaczego warto zaufać dekoratorce?
- Zna aktualne trendy ślubne i wie, co sprawdzi się w danym stylu.
- Potrafi dopasować dekoracje do budżetu, podpowiadając, na czym warto zaoszczędzić, a na czym nie warto.
- Może zaproponować nietypowe rozwiązania, które dodadzą charakteru Waszemu przyjęciu.